pátek 31. srpna 2012

DIY - Květina z krajky

Dneska bych Vám chtěla ukázat, čím jsem se zabývala značnou část dne (kromě neustálého začleňování věci po stěhování do pokoje, které ne a ne se tam vlézt:D). Kamarádka mne minulý týden požádala, abych jí vyrobila několik látkových květin, které chce použít do kytic a dekorací na svatbu. Dělá nádherné kytice a už se moc těším jak jednou vyrobí nějakou i mě:) Kytičky, které jsem vyrobila mohou dost dobře sloužit i jako ozdoba do vlasů či brož a tak jsem se rozhodla, že pro Vás připravím návod. Nejdříve se mi do květinek moc nechtělo, ale nakonec jsem tomu propadla a už se teším jak si nějakou (i barevnější varianty) vyrobím na oživení podzimních svetříků a kabátů. Takže hurá do toho, zvládne to každý a efektivní výsledek je zaručen:))

Co tedy budeme potřebovat?

  • krajky či stužky různých šířek (já použila 4,3 cm a 2,5 cm)
  • nejrůznější korálky a perličky na ozdobu dle fantazie 
  • nůžky, jehlu (nejlépe speciální na korálky, aby prošly jejich dírkami při přišívání), nit, nůžky






Jak budeme postupovat?

  1. Ustřihneme si kus širší krajky (já ho měla dlouhý cca 25 cm).
  2. Sešijeme konce krajky k sobě (dejte si záležet, aby k sobě dobře seděly a potom nebylo sešití příliš patrné).
  3. Vznikne nám spojený kruh z krajky, který nastehujeme kolem dokola (viz. obrázek) "stehy" děláme široké cca 1 cm, vytvoří se pak krásné vlnky.
  4. Když máme nastehovanou krajku po celé délce, zatáhneme za nit a kroužek se nám sám vytvaruje do květinky.


        
         5. Poté zopakujeme stejný postup i s menší krajkou (opět v délce 25 cm).
         6. Obě květinky sešijeme dohromady, čímž nám vznikne pěkná plastická struktura.
         7. Teď nás čeká už ta nejzábavnější a nejkreativnější část - přišíváme perličky dle své fantazie a chuti.
         8. Violá máme hotovo! Dle způsobu jak plánujete květinu nosit ji přišijte např. na čelenku, pásek, přilepte na sponečku, nebo opatřete zapínacím špendlíkem a noste připnutou kdekoli jen chcete.:))


     



Tak jak se Vám květinky líbí? 
Pustíte se taky do nějakých? 


18 komentářů:

  1. Jůůůůů to je krásné Jituš...

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jsi taková šikulka, taky by se mi hodily takové šikovné packy :-) Já se s jehlou a nití příliš nekamarádím, zrovna nedávno mi upadlý knoflík přišíval přítel (jooo, ostuda :-D), ale začíná se mi kupit tvořivá nálada, takže mám v plánu zase nějaké brože "vysmrknout" a když zradí jehla, tavící pistole to jistí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zas několik let toužím vlastnit tavící pistoli, nějak mám pocit, že život s ní bude krásný:DD takže bych se měla rozkoukat a konečně si nějakou kapesní pořídit:))) jinak tvořivá nálada je třeba pořádně využít:))jinak mě by se hodily tvoje tvořivé packy v kuchyni:DD

      Vymazat
  3. pekná práce!.)....mrkni ke me na muj blod...také tam mám pár DIY...M*

    www.marcelajezkova.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:)) a páááni máš krásné návody, to jsem teda zatím žabař:DD zalíbil se mi vyšívaný límec, už nějakou dobu po nich pokukuju, a chystám se nějaký výrobit:)) ale asi to bude spíše plochý límeček ala náhrdelník:)))

      Vymazat
  4. Úžasné, musím vyzkoušet! :)

    Jinak máš pěkný blog. Nedávno jsme si sestrou taky jeden založily a doufáme, že se ti zalíbí a staneš se naším pravidelným čtenářem.

    http://r0s3s4rebl4ck.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. jůůů to je boží! miluju krajky a květiny ... hned si to jdu taky zkusit... díky za inspiraci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se líbí:)) pak dej vědět jak se povedly:)))

      Vymazat
  6. páni, to jsou překrásné květinky....
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherně křehké, máš opravdu šikovné ruce! S tímhle bys mohla klidně i obchodovat, je to decentní, nepřeplácané, jemné - na tmavých šatech to kvítko bude vypadat dokonale! (m.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za pozdní reakce, škola mě masíruje opravdu solidně:))) Díky za takovou chválu, což o to, já bych i obchodovala, ale nemám nějak v okolí koupěchtivé slečny...dá mi kolikrát práci udat nějaký ten šperk:)))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...