čtvrtek 16. srpna 2012

La Piel que Habito/Kůže, kterou nosím

Stejně jako se železo má kout žhavé, filmové recenze se mají psát začerstva.....Kůži, kterou nosím jsem za poslední tři dny viděla dvakrát...a to už o něčem svědčí...

Než se začnu rozplývat, vězte, že miluju španělské filmy. Miluju španělštinu. A za všechno může Pedro Almódovar. Říká se, že jej a jeho filmy buď musíte milovat nebo nenávidět...posuďte sami. Pro ty, kteří se bojí kontrovezních témat (homosexualita, zneužívání, zločin, sexualita, ale taky postavení žen ve společnosti nebo vliv médií na člověka) to možná bude trvdší oříšek. Nicméně Almódovar umí ukázat surovost života tak dokonale, že ač se s hlavními hrdiny možná nedokážete ztotožnit, chápat je budete. A budete ohromeni, vyděšeni, nadšeni, rozhořčeni, otřeseni... ale nudit se rozhodně nebudete. A živočišná hudba, artové ztvárnění, velice krásné ženy i šarmantní muži (herce si rozhodně umí vybrat a s oblibou je opakovaně do svých snímků obsazuje) jsou už jen takovou třešničkou na dortu. Z deseti filmů (cca) kolik jsem od něj viděla nemůžu říct ani o jednom, že by se mi nelíbil a některé z nich byly nejlepší, které jsem viděla vůbec.

.......................................................................................................................




zdroj  

"Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat." (tolik oficiální text distributora)


Kůže, kterou nosím je nádherným dramatem s tak překvapivou zápletkou, kterou Vám rozhodně nechci blíže prozrazovat...Spíše Vám sdělím několik poznatků, které ve mne film zanechal...Na ochutnávku určitě koukněte na trailer! ale komentáře na čsfd před shlédnutím určitě nečtěte!!!! Co kdyby tam někdo prozradil tu hlavní napínavost!!!

  • Antonio Banderas prostě nestárne...fakt nevím jak to dělá a jak moc je nalíčený, ale ve filmu vypadá úžasně
  • Marisa Paredes taky nestárne...
  • Ta hnědovlasá kočička, kterou uvidíte na obrázcích má tak krásnou postavu, že se z toho točí hlava i mě!
  • Jóga dělá krásná těla a osvobozuje ducha a musím se do ní hned zase pustit!!!
  • Plastická chirurgie je natolik zajímavé a pokrokové odvětví, že Vám to vyrazí dech.....

Rozhodně Vám postupně dám více tipů na Almódovarovy snímky a taky Vám udělám nějaké "výstřižky" protože ty filmy nejsou jen sondou do lidské duše ale taky obrazem stylu a krásy a skýtají nejednu inspiraci...





zdroj



A co Vy? Máte rádi "filmy pro náročného diváka"?

Viděli jste něco od Almódovara?

Např. hodně známé jsou Vše o mé matce, či Mluv s ní..:)











2 komentáře:

  1. Tento film jsem viděla na 3/4 oka, při jiné činnosti, takže mi místy trochu utíkaly souvislosti... Ale konec byl tak šokující, že jsem si slíbila, že na něj mrknu ještě jednou, a pořádně od začátku do konce:-) Souhlas - líbí moc, je fakt drsnej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo šokující zvraty, to Almódovar umí na jedničku! Ale tohle by mě teda ve snu nenapadlo:)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...