středa 22. srpna 2012

"Škola života" (a elegance 60. let)

Šedesátky daly světu skvělou muziku, sexuální revoluci a mnoho dalšího, ale především nastolily módní trendy, které prověřil čas. Společně s lety předválečnými jsou stálým zdrojem inspirace nejednoho návrháře, nezřídka se stávají tažným prvkem filmových snímků. A tak tomu je i v případě Školy života (An Education), ke které mne přivedl tento článek. Tímto děkuji Romaně za skvělý tip:)) Film je to příjemný, lidský, plný mladistvého očekávání. Pro filmové kritiky by byl možná trošku prvoplánový ale jako učebnice stylu sixties  je výborný:) Tehdejší ženy uměly nosit sukně, svetříky, kabáty a elegantní doplňky jako ty nejpřirozenější věci na světě. Byly krásně ženské a sexy bez zbytečných vulgárností. Celá řada typicky šedesátkových kousků šatníku se stala základními kameny garderoby nejedné moderní slečny. 

A co, že by měla obléci správná dívka z předměstí, která zatím neví zda se rozhodnout pro bohémské brouzdání nočními kluby ve společnosti milovníků umění či pro studium na těch nejproslulejších školách?



Rozhodně by neměl chybět klasický tenčí kabát nebo trenčkot, který se tehdy nosil přes šaty místo svetříků či sak. Většina šatů měla pouzdrový střih a frčely nejrůznější vzory. Doplňky byly stejně jako šaty elegantní a velmi velmi ženské. Typické byly černé kočičí linky, drdoly a tmavé brýle, které v současnosti zažívají obrovský návrat:) Britská školačka také snila o vlastním Chanel No. 5, výletu do Paříže a ruských cigaretáchh (nebo tak se to aspoň dozvíte během "studia" Školy života).


A co, když si tato mladá žena uvědomila, že jsou i "důležitější" věci než jen samá paráda a vrhla se do studia po hlavě?



Potom je pro Vás nutností pořádná školní uniforma, která je poznávacím znamením škol většiny "english speaking countries". Ne nadarmo se jejich prvky stále vrací a v současnosti jsou jedním z poznávacích znamení modního (i životního) stylu "preppy" Taková "školačka" potom s oblibou nosí svetříky zdobené znaky kolejí, vestičky, košile, skládané sukně a pro mě za mě třeba "oxfordky" (když, už se naše filmová Minie rozhodla zrovna pro Oxford:)).


Co vy a šedesátá léta? Taky milujete jejich úpravnost a ženskost? Nebo se Vám některé kousky zdají moc elegantní pro mladá děvčata a plánujete je nosit později?


)p.s. tentokrát jsem se "vykvajzla" na zdrojování pod obrázky - filmové jsou z čsfd, imdb apod. koláže jsem vytvořila na polyvore.com:))

5 komentářů:

  1. Ach, všechny ty hadříky jsou krásné a chci je :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. chci ty červené boty ... prosím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já snad nejvíc ze všeho chci nějaké pořádné šedesátkové šaty!!!!:))

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím s Tebou, takové pořádné šaty jako vystřižené ze šedesátých let mi nedají nějaký pátek spát a usilovně nad nimi přemýšlím a cítím v kostech, že tenhle podzim prostě už budou konečně moje :-D Jinak je mi celkově styl, který v článku popisuješ, velmi blízký, i když tak oblékaná nechodím denně a přicházím k němu pomalu a smělými malými krůčky, už se těším, až do něj hupsnu pořádně :))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já taky doufám, že na nějaké, co mi sednou na moji nesouměrnou postavu, narazím:))a souhlasím s tebou, taky se posunuji pomalu:) přece jen většina z nás vyrostla na riflích, keckách a sukýnkám jsme za mlada a v pubertě moc nedaly:))takže přerod ve velké dámy, máme v této poměrně modou netknuté zemi (zvláště na maloměstě) docela těžké:D nicméně se nedáme a budeme bojovat za krásu a ženskost:)))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...