pondělí 6. srpna 2012

Snídaně podle Jiny:)

Snídáte? Snídáte s vášní?

Já jsem to drahně let neuměla....ráno jsem neměla hlad/čas/chuť/cokoli/. Taky jsem možná proto pravidelně druhou vyučovací hodinu umírala v hladových křečích. A možná taky proto byl řádku let můj stravovací režim v troskách. Teď už je všechno jinak a když ji musím z nějakého důvodu vynechat jsem nevrlá, ošterná ba i zlá! A protože mám ráda "pořádnou" snídani ale ráno často nemám na nějaké vychystávání čas, chci se s Vámi podělit o tip na zdravou rychlo snídani z domácích zásob. Protože mám ráda různé ovesné kaše a jiné pochutiny, ale obchodové mi moc nechutnají, míchám si vlastní. Výhodou je, že je to za pár kaček, máte přehled o tom co jíte a můžete si pohlídat třeba zbytečné cukry:)

Tak se do toho pustíme!

Nejdříve budeme určitě potřebovat nějaký základ. Jak vidíte, používám obyč. ovesné vločky (pro gurmány doporučuji extra jemné, já zvolila klasickou variantu), pšeničné vločky, a když chci kaši ozvláštnit a dát ji netradiční chuť, tak sáhnu po celozrnných pšeničných lupíncích nebo rýžových vločkách. 


 Potom přichází na řadu má oblíbená část - aneb co dům dal. Použijte nejrůznější oříšky, semínka, zrní apod. aby jste měli hodně energie a mozeček Vám jel na plné obrátky. Další složkou, která nesmí chybět jsou určitě různé sušené plody - ty vám zajistí, že kaše bude sladká, bez zbytečného slazení.








Přidat samozřejmě můžete jakékoli jiné další dobroty co Vás napadnou (kousky čokolády, karamelu, apod. když chcete mít kaši extrovnější).

Když máme ingredience namíchány dle libosti a vlastní fantazie, přidáme sušené mléko (můj osobní tip - sušené sójové mléko - Vaše kaše bude skutečně instantní, zdravější a pokud je Vám stejně jako mě po klasickém mléku těžko tak není co řešit. A proto toho komu nechutná - v kaši není skoro cítit). Samozřejmě ji můžete zalét obyčejným mlékem.

Další složkou, která u mne nesmí chybět do kaše je toto výborné kakao Whittard, které jsme dostali darem (ano, děsím se dne kdy dojde, dodává mým kaším punc luxusu :D, ovšem později je nahradím obyčejným kakaem smíchaným s trochou cukru - granka, nesquiky apod. moc neuznávám /málo dobrého za moc peněz/. A pokud byste chtěli "kávovou" kaši tak můžete použít třeba Caro:)


Ták!!! a kaše je hotova v podobě, která nejvíc vyhovuje právě Vám a připravená na konzumaci téměř kdekoli (kde je alespoň varná konvice s vodou, případně se dá kaše zalét těsně před odchodem z domu, jak to praktikuji já, když jdu např. do školy:))






A jak snídáte Vy? Máte rádi kaše? Nebo Vám moc sladké snídaně nevyhovují a zakousnete raději něco slaného?:)

5 komentářů:

  1. Kaše miluju, ovesnou si dělám docela často (večer naložím do mlíka, strčím do lednice a ráno už není třeba tak dlouho vařit, za pár minut hotové-sobotní snídaně :D), ale sladím si ji vždycky medem, jen sušené ovoce by mi nestačilo :) a madlí bych se ujedla :) med a mandle jsou zásadité potraviny, takže jich není nikdy dost :)

    OdpovědětVymazat
  2. noo možná kdybych tam neměla to slazené kakao tak bych si taky trošku medu přidala:))

    OdpovědětVymazat
  3. Taky dávám med. A to sušené mléko teda bych já vynechala úplně.-).

    OdpovědětVymazat
  4. tvá tvář č. 2 se mi opravdu líbí, a tenhle článek taky! miluju snídaně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. společně s předsevzetími do nového roku doufám, že podobných článků přibyde:))))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...