neděle 25. května 2014

Peču, pečeš, pečeme No.1 - Batátové hranolky


Ne, ti z Vás, kteří ví jak to mám s pečením prosím neděste se, buchty opravdu nebudou. Já a trouba jsme zároveň nepřítel č. 1 a na druhou stranu velmi dobří kamarádi. Záleží na tom, co se do ní chystám strčit - Jakmile to smrdí cukrem a tukem, je to v háji, nic nefunguje jak má, buď to shoří, nebo se to povede ale je mi z toho tak akorát blbě:D Ale když do ní vložím takový chleba nebo zeleninu, dokonce se ani moc nenakrknu, když se to nepovede:)

Dneska tedy skvělá pečínka všemožné zeleniny. V The Best Of dubnové edici se vám převelice líbila krmě podle Terčiného receptu. No nebudu lhát, krom toho, že to krásně vypadá, tak to i skvěle chutná. V mé verzi jsem vynechala medvědí česnek, jenž je u nás nedostatkovým zbožím a batáty ochutila solí a tymiánem. Jako dobrotu k tomu jsem po Terčině vzoru zvolila rozpečený hermelín okořeněný čerstvě mletým pepřem. Mňam!




Nu a jelikož jsem si tuto dobrotu velice zamilovala, pravidelně si dopřávám nejrůznější alternativy. Tak tedy dnes variace č.2

Budeme potřebovat:


  • 2 větší batáty
  • pár žampionů
  • 1 větší cibuli
  • poctivý bílý jogurt
  • pažitku, pórek nebo jarní cibulku
  • stroužek kvalitního česneku
  • sýr (niva, hermelín, edidam, cokoli:D)
  • olivový olej
  • sůl a koření podle chuti (já použila tymián a na sýr provensálské koření a papriku)
  • případně salát+pesto na dochuť:)

Hlavním hřebem tohoto jídla jsou bezesporu batátové hranolky, pokud vám to připadá jako exotika, neděste se, taky to byla má první zkušenost. Pokud máte tu čest, přeskočte na další odstavec:D Ne nadarmo se této dobrotě říká sladké brambory. Chutná to prostě jako sladký zemák, ale oproti němu jsou o dost zdravější, ale také kaloričtější. Takže to nejezte na kila:)Dají se upravit jak na slano, tak právě i na sladko, např. se skořicí. Drobnou nevýhodou je cena, takže pokud uvidíte slevu, neváhejte:) Seženete v Albertu a možná i jinde, ale v naší díře je nikde jinde nemají:) Albert je sázka na jistotu! Jakmile si tyhle šišoidy donesete domů a půjdete na věc, dejte si pozor na pazourky, jsou dost tvrdé. Ovšem jakmile je začnete tepelně upravovat tak naopak velice rychle měknou. Při pečení si každý musí najít konzistenci, která mu bude vyhovovat, ale vězte, že čím déle je budete trápit v troubě, tím budou kašovitější. Takže ideální doba je cca 10 min. na 200° ale neberte mě za slovo a raději to hlídejte. Každá trouba je jiná, a já sama už nekřesťansky proklela nejednu food blogerku, když mi něco shořelo:D Takže nakrájejte batáty (když je dobře umyjete, můžete i se slupkou) na hranolky, ochuťte solí a kořením a zakápněte olivovým olejem.



Jakmile na plech vyložený pečícím papírem nakladete ochucené batáty, můžete přidat na plátky nakrájené žampiony a cibuli. Vše pečete cca 10 min. Ke konci pečení přidejte sýr...dobře vám radím, neřiďte se mým příkladem - eidam nechat rozpéct na alobalu je pěkná blbost, hezky se mi na něj nalepil a půlka sýra na něm zůstala. Zvolte raději volné položení na pečící papír, či do zapékací mističky. Hermelín můžete do alobalu směle zabalit, díky tomu, že má krustu tak nebezpečí přilepení nehrozí:))



Nu a nezbývá než k těm pečínkám vyrobit nějaký svěží studený dip. Můžete si přichystat i oblíbené pesto, omáčku...fantazii se meze nekladou. Výborný je ovšem superrychlý dip z bílého jogurtu, stroužku česneku a pažitky/pórku/jarní cibulky. Všechny přísady smícháme a je to:)

Tramtadadá, dílo je hotovo...na poslední minutu, dvě můžete i zapnout gril, aby to dostalo všechno ten správný šmrnc, ale pozor, škvarky dnes nevaříme:)


Nechte si chutnat a příště si zase něco dobrého upečeme:)







5 komentářů:

  1. Jéé! :) To vypadá moc pěkně, už se těším na další food inspiraci! :) Musím se v Albertu podívat na ty batáty, ještě se mi nepoštěstilo je ochutnat. :)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá uplně skvěle! Určitě to vyzkouším protože se mi to vážně líbí :D

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě do toho jděte děvčata, je to super rychlé a super dobré:)

    OdpovědětVymazat
  4. toto vyskúšam, vyzerá to úžasne...keby som mala doma batáty, tak idem do toho hneď

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...