neděle 4. května 2014

The Best Of - edice duben


Měsíc se s měsícem sešel, však už to znáte...hurá do víru tradičních rubrik:))

1. Zdravý životní styl

Hnidopichové, kteří se už těší jak na úvod opět zahlásím jak se mi v této oblasti nedaří budou zklamáni!!! Cca před 3 týdny jsem opět dostala rozum a šla do sebe a mákla na svém stravování. Pod vlivem svého zapáleného švagra jsem dokonce začla uvažovat nad vyzkoušením bezlepkové diety. No sečteno podtrženo, plně bezlepkově jsem to zvládla asi týden, načež jsem vyměkla na akci mimo domov, kde nic bezlepkového nebylo. Pro bezlepkové stravování mám spoustu dobrých argumentů, které tady v tuto chvíli nechci rozebírat ale skokový přechod na tuto stravu asi nejspíše nebude nic pro mne. Co jsem si z této krátké zkušenosti vzala je to, že bez pečiva to rozhodně jde ale je to dost nepohodlné a klade to velké nároky na plánování a vaření. Do budoucna chci pšeničné pečivo ve svém jídelníčku stáhnout na minimum a co nejvíce jej nahradit jinými jídly. Motivujícím faktem je i to, že jsem za týden bezlepkové stravy bez nějakého přemáhání shodila kilo jak nic:))Díky tomu, že opět více tvořím v kuchyni se budete moci těšit i na nové recepty:)


recept vpravo převelice doporučuji, nalákala mě na něj kuchtička Terka
2. Kosmetika

Dál si jedu ve své akci spotřebuj všechnu chemickou kosmetiku a nahraď jí "zdravější" variantou, tudíž se snažím nenakupovat nic nového, abych ty kopy nějak dopatlala a mohla začít objevovat. Za poslední měsíc jsem udělala velice pozitivní zkušenost s pupalkovým olejem, která si rozhodně zaslouží samostatnou recenzi. Co se týče dekorativky, tam jsem se opět neudržela a rozšířila svou sbírku o docela velikou kupu blbin, jelikož u nás v Tetě byl čupr výprodej značky Basic ve stylu vše za 10,20,30:D Vzhledem k tomu, že jsem doposud neměla s touto značkou zkušenost, byla to fajn příležitost produkty opruboval beze ztráty kytičky. Výsledek? Na to, že je to low-end, některé produkty nejsou vůbec špatné. Zatím se mi ale nepodařilo zjistit, zda se jedná o výprodej před novou edicí, nebo zda tato značka z Tety mizí úplně, neb vyprodávali celý stojan. Kdyby měl někdo bližší info, sem s ním!

3. Filmy + TV

Ti, kteří jsou mými fb přáteli tak asi budou tušit, že jsem sice sto let za opicema ale přeci, objevila sérii Walking Dead neboli Živí mrtví. Na mne poměrně překvapivá volba neb jsem od přírody veliký poserještěr a cokoli s příchutí hororu velkým obloukem odchází. Ale téma zombie apokalypsy už jsem si před lety ozkoušela při hře Left4Dead...a proto vím, že s pořádnou brokovnicí, kdo by se zombíka bál. No, to už kapku odcházím od tématu. Zjednodušeně, skvělá sonda do duše lidstva, které bylo postaveno před obrovskou zkoušku. Budování komunity, skutečně precizně vykreslený vývoj postav, překvapivé zvraty. Líbí se mi na tom, že to není prvoplánová lekačka, i když párkrát z kůže vyletíte:D Komiks je prý lepší, znáte to...nicméně já jsem neměla tu čest a všechny 4 série seriálu mohu vřele doporučit i těm, kteří nejsou prvoplánovými fanoušky tohoto žánru, vážně si vás získá a svého oblíbence tam najde každý.


jo to vypadá jako Můj oblíbenec...:-*
zdroj - strýček Google (přesný odkaz už nejsem schopna dohledat)

----------------------------------------------------------------

Samozřejmě také pilně sleduji každý nový díl Her o trůny, ale musím říci, že už jsem právoplatné dítě své doby a čekat poctivě každý týden na nový díl...to je vopruz...asi radši příště počkám, až výjde celá série a pak ji zkouknu ve vražedném tempu několika dnů...no, aspoň mě z toho při frekvenci 1x týdně nestihne začít bolet hlava:D p.s. jsem zvědava, co časem provede Daenerys s tou svoji otrockou bandou, začínají vypadat fakt nebezpečně:D

zdroj
V TV, nebo spíš v archivu jsem zkoukla druhou řadu 4 v tom z videoarchivu. Pro ty, kdo neví o co se jedná, sledujeme příběhy 3 párů a jedné trošku netradiční mámy, v období od početí do porodu. Je to točeno formou dokumentu, kdy se střídají snímky kameramana, který páry doprovází při běžných činnostech, jako návštěva poradny, příprava pokojíku pro dítě, rodinná oslava kombinované s amatérskými záběry maminek a jejich partnerů. Pokud máte rádi příběhy a autentické dokumenty, tak tohle bude to pravé pro vás. A o poutavé osudy tu není nouze. Je libo 19 maminka, která se snaží skloubit mateřství s maturitou, produkční, která nechce opustit svou práci a proto jde na mateřskou její potetovaný protějšek, lesbicky orientovaná máma, která počala se svým kamarádem nebo maminka postižené dcerky, která se svým přítelem vychovává ještě jeho 15 bratra. Rozdílné osudy, které spojuje jen jediné a to očekávaný syn. Vřele doporučuji!


zdroj
4. Hudba

A co se minulý měsíc usídlilo v mých playlistech ve Spotify? Znovuobjevila jsem jednoho se svých oblíbenců - Arlo Guthrie..., že vám to nic neříká? a Woody Guthrie? ne? Pete Seeger? Taky nic? Ale "Řekni, kde ty kytky jsou" znáte všichni, že? Ty složil Pete Seeger, no a ten byl přítel Woodyho Guthrie, zakladatele amerického folkového hnutí a taky pouličního muzikanta, který svými písněmi komentoval aktuální palčivá témata. Nu a jak už je mnohým jasné, Arlo Guthrie je jeho syn a následovník. Ve společnosti těchto pánů se rodil styl, který dal vzniknout takovým velikánům jako Bob Dylan, Joni Mitchel a mnoha dalším. Toto období mám velice ráda, nejen protože je mi prostest song jako takový velmi blízký, ale taky protože mám ráda příběhy a o ty v tomto žánru není nouze. No, v tuto chvíli raději přejdeme k několika ukázkám, protože u této srdcovky bych se snadno mohla zaseknout na nechutně dlouho:D



Jedna z mých oblíbených Sailing, Down This Golden River


When the Soldiers Makes It Home

doporučuji přečíst text...tam leží veškerá síla jeho tvorby, ale to obecně u všech folkařů


Arlo Guthrie a spol. - Deportee

velice hezký song, reflektující problém imigrace v Americe...




What Did You Learn in School Today - Pete Seeger



"Co jsi se dnes naučil ve škole, můj milý chlapče?
To, že Washington nikdy nelže, vojáci umírají jen zřídka a každý z nás je svobodný...
naši lídři jsou ti nejskvělejší lidé, policie chrání nás...
tak mi to řekl můj učitel"


Patures of Plenty - Woody Guthrie, zpívá Pete Seeger

prostě banjo!

uf...dělalo mi veliký problém vybrat jen tyto:D

5. Knihy

Délka části věnovaná hudbě bude kompenzována minimální délkou příspěvku v oblasti knižní - za minulý měsíc jsem nedala ani jednu knížku, nepočítaje obvyklé pročítání článků na netu a úryvky z některých knih, které se nemusí číst na jeden zátah. Ale jak uvidíte v následující sekci, další měsíc to asi bude jinak:D


6. Internet

Nevím proč mi trvalo tak dlouho objevit svět knižních blogů. Tuším, že mě na něj upozornila Plum ve svém videu Goodreads Tag, kde zmiňovala blog Knihánkov. Rodaw, která tento blog píše, nebo spíše natáčí, protože obsahuje převážně videa je naprosto šílená čtenářka (stačí si pustit jedno z videí, kde má za sebou část ze své sbírky a pochopíte, o čem mluvím). Krom toho je to velice milá a nezkažená osoba a ač já sama tíhnu k trochu jiným žánrům, její knižní recenze si užívám. Pokud dáváte přednost psaným recenzím, nebo by vás zajímal nějaký rozcestník knižních blogů, to vše najdete na blogu Brabikate, který byl oceněn v několika soutěžích knižních blogů. Pokud máte stejný problém jako já, že bloumáte po knihovně a nevíte, co by...toto by vám mohlo vytrhnout trn z paty a zajistit mnoho super knižních zážitků:)

A ještě s jednou novou oblíbenkyní se vám svěřím, Grav3yardgirl nejspíš budete buď nesnášet nebo milovat...ne nemyslím, si, že utekla z ústavu, i když zbavit se tohoto pocitu vám možná bude pár videí trvat. Potom buď odpadnete, nebo se stanete pravidelnými odběrateli:D Na jejím kanále najdete kosmetiku, outfity, sekci "does this thing really work?", kde zkouší různé přístroje z tv apod. a testuje, jestli ty šílenosti vůbec k něčemu jsou a taky sekci swamp family mail, která je má nejoblíbenější - zde rozbaluje roztodivné balíčky od svých příznivců...a ty věci jsou často ještě víc crazy než celá Bunny:D Enjoy:))


Tramtadádá, ti šťastnější z vás se dočetli až na konec, ti méně odolní buď leží pod stolem, nebo to rovnou zavřeli:)

Můžete si směle pogratulovat:)




Nu a příště si dáme nějaký recept a po delší době bych ráda sesmolila i nějakou recenzi na kosmetiku:)

Přeji hezkou neděli:))





14 komentářů:

  1. Kuchařka je Terka určitě skvělá i to oblečení hezky kombinuje. Díky za tipy, spousty jsem neznala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ještě mi sem prosím dej recept na ten pokrm vlevo. Vypadá to lákavě. Já takové momentálně konzumuji, quinoe, pohanka, bulgur mi nejsou cizí...

      Vymazat
    2. Tak to můžu hned z fleku, nebo je to velice prosté. Obyčejná namočená pohanka vařená s mlékem (za mne tedy sojovým) potom trochu doslazená medem, zamíchaná s lžičkou kakaa a na to ořechy. Toť vše:) V této kakaové variantě mi pohanka moc chutná:)

      Vymazat
    3. no teda kakaovou pohanku musím zkusit, protože na ní v šuplíku vždycky civím a nevím co s ní pořád :-D

      Vymazat
    4. Jo to je dobrá varianta, pro ty, kteří moc nemusí klasický pohankový šmak to kakao ho trochu zakryje:) Jinak doporučuji kupovat si lámanku - to je normální pohanka jen trochu podrcená, že jsou rozrušené celé ty zrnka. Mnohem rychleji se vaří a přitom touto úpravou nejsou ztraceny žádné živiny.

      Vymazat
    5. Jojo, byť lámanky mám dva pytlíky, tak stejně jsem ji na chuť nepřišla, asi nejsem úplně pohankovej typ :-D

      Vymazat
    6. jo, to já bohužel taky ne...někdy mám období, kdy ji nemůžu za nic na světě cítit...ale pak si řeknu jak se mi krásně obalují cévy rutinem a jak budu děsně zdravá a trochu jí požuju:DDD takže náš vztah je taky rozporuplný:D

      Vymazat
  2. Tvoje články mě vážně baví. :-) Těším se na recenzi na Pupalkový olej, doufám, že bude brzy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. och tak to jsem ráda, někdy si říkám, jestli ty moje slátaniny vůbec někdo ocení:))) takže díky za zpětnou vazbu:) Na recenzi zapracuju raději, co nejdříve, abych ji neodsunula na neurčito, jak to já umím:DDD

      Vymazat
  3. Prosím o recept vpravo Jituš. Jinak, já teď na pohance ujíždím. Přemýšlím, jak ji kromě nasladko, ale spíše zda třeba s osmaženou cibulkou udělat. Pokud máš nápad, sem s ním. Budu ráda. Díky. Rutka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi budu muset udělat nějaký pohankový speciál:))) Recept najdeš tady: http://mujblondblog.blogspot.cz/2014/04/batatove-hranolky-s-pestem-z-medvediho.html

      Vymazat
  4. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Obchodujte kdekoliv - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...